volgorde geluidskaarten

Nico Veenkamp nico op veenkamp.nl
Do Jan 12 11:42:51 UTC 2006

Angelo,

<quote> Angelo Machils</quote>

[...]

> Andere vraag is hoe ik een nieuwe user bevoegd kan maken voor
> geluidsapparatuur. Ik heb een account op het systeem voor mijn vriendin
> aangemaakt, maar deze kan geen enkele geluidsbron gebruiken. Met name
> dient zij de headset te kunnen gebruiken.

- Ga in het meny naar Systeem --> Beheer --> Gebruikers en groepen
- Zoek onder het tabje Gebruikers naar de naam van je vriendin, waarmee ze
inlogt
- Selecteer de naam van je vriendin en klik aan de rechterkant op
Eigenschappen
In het scherm dat je nu krijgt klik op de tab voor Gebruikersrechten
Vink het vakje Audio apparaten gebruiken aan

OK, Ok etc.

Success.

Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet (OSSFI)
T: 06-53193353
E: nico op veenkamp.nl
W: http://www.ossfi.nl
weblog: http://www.breathinbreathout.com