upgrade naar dapper drake (flight 4)

Dimitri Van Landuyt dimitri.vanlanduyt op gmail.com
Ma Feb 27 10:05:40 UTC 2006

Maikel Steneker wrote:

> Hallo allemaal,
>
> Ik wil graag ubuntu 6.04 uitproberen, door mijn huidige 5.10-versie up
> te graden. Maar ik wil wel (zo goed als) zeker weten dat ik ook weer
> kan downgraden naar 5.10. Is het mogelijk om je sources.list te
> vervangen door een dapper drake exemplaar, en als het niet bevalt je
> oude sources.list terug te zetten en down te graden?

Je kan terug downgraden indien gewenst, maar dan zal je meer moeten doen
dan je sources.list terug te zetten. Je moet dan ook terug breezy zetten
als je preferred distribution in synaptic. (Settings, Preferences,
Distribution, Prefer versions from breezy). Ik zou wel zeker ook
minstens mijn homedir backuppen, want als bepaalde configfiles veranderd
zijn in versie n+1 van een programma, zou het kunnen zijn dat dit niet
meer compatibel is met versie n. Ik heb ubuntu flight 4 gedownload en
geinstalleerd vanaf een cd, en ik moet zeggen dat hij er goed uitziet!
Veel succes

Dimitri