LDAP vraag
Dennis Kaarsemaker
dennis op kaarsemaker.net
Wo Feb 15 18:40:24 UTC 2006
On wo, 2006-02-15 at 17:24 +0100, Christof Laeremans wrote:
> Hallo,
>
> Na wat problemen te hebben ondervonden met de 5.10 versie van Ubuntu
> ben ik maar een versie lager gegaan en deze werkt perfect op de Compaq
> Proliant 3000 server. Daar waar versie 5.10 de mist in ging met het
> opstarten (vooral bij ACPI en terminal.so en fan.so dacht ik) gaat
> deze versie perfect door.
>
> In het kader van mijn eindwerk heb ik dan geprobeerd om een LDAP
> server te installeren op die server van het school en via LAM (LDAP
> Access Manager) is het mij ook gelukt om die te configureren zodat de
> clients vanaf hun Ubuntu Client PC kunnen aanloggen.
>
> Maar toch twee vragen.
> - De gebruikers van mijn systeem staan in de LDAP directory maar op
> het systeem zelf kan ik hen niet vinden alsook hun home directory
> niet. Wilt dit zeggen dat deze manueel moeten aangemaakt worden?
>
> - Hoe kan ik mijn clients toegang verschaffen tot mappen die gedeeld
> worden op de server. De toegang wordt geregeld door de LDAP server
> maar hoe wordt het delen geregeld, moet dit via samba gebeuren?
Er is een flinke thread hierover op het Ubuntu NL forum:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/384
Als je zoekt op ldap kom je ook genoeg tegen :)
--
Dennis K.
- Linux for human beings: http://www.ubuntu.com
- Linux voor iedereen: http://www.ubuntu-nl.org
------------- volgend deel ------------
Een niet-tekst bijlage is gescrubt...
Naam: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Grootte: 189 bytes
Omschrijving: This is a digitally signed message part
URL : <https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20060215/2306f63f/attachment.sig>
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst