Fonts

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Vr Feb 10 12:57:10 UTC 2006

On Fri, 10 Feb 2006, Didier Collard wrote:

> Ik gebruik nu met veel plezier kubuntu. Ik heb nu net via automatix de
> nvidia binary drivers geinstalleerd (voor m'n geforce 6600 go). Nu
> zijn alleen mijn fonts van de menu's en vensterbalken te groot
> geworden. Weten jullie hoe ik die weer kleiner kan krijgen?

Geen automatix gebruiken. Het is rommel die je systeem verneukt.

En de fonts zijn waarschijnlijk niet te groot, maar gewoon netjes op schaal
(in X werkt de DPI-instelling nl. gewoon goed: fonts geef je een formaat in
punten, niet in pixels, zodat ze 'meegroeien' met kleinere pixels).

Maar kijk eens in Systeem -> Voorkeuren -> Lettertypes, als je ze echt
kleiner wilt.

Never moon a werewolf.