Onderwerp : dvi versus analoog

Auteur : Jos Herni
E-mail : jos.herni op gmail.com
Datum : Vr Dec 29 17:45:37 GMT 2006

Jan Claeys schreef:
> Op vrijdag 29-12-2006 om 06:28 uur [tijdzone +0100], schreef Martijn van
> de Streek:
>
> Een LCD werkt zelfs altijd op dezelfde "herhaalfrequentie", dacht ik?
>
> De mijne kondigt alleszins ook alleen maar 60 Hz aan, zelfs via een
> analoge uitgang (al zit er op de analoge ingang vermoedelijk wel een
> circuit dat overweg kan met andere frequenties--desnoods door gewoon
> "frames" te laten vallen).

Toch klopt dat niet. Mijn IIyama 431 S heeft een sync frequentie van:

H:24,0-80,0kHz
V:55-75Hz

Via een analoge (en andere video kaart) had ik een 80kHz-75Hz.
instelling. De monitor werd met analoge aansluiting ook gewoon herkend.

Nu het met een andere kaart (ook NVIDIA) en dvi is verbonden wordt zowel
  kaart als monitor niet meer herkend en is ondanks een aangepaste
xorg.conf de werkelijke sync. frequentie H:64kHz-V:60 Hz. En soms (bij
b.v. een spelletje als Planet Pinquin Racer (voor fps meting) zakt H:
weg naar 34!!

Vandaar mijn vraag of constateringen komen door de dvi connectie.

--
/Jos

Herrie van Herni:      http://www.herni.net
Linux op mijn desktop: http://www.digiplace.nl