64bit

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Di Dec 26 18:43:27 UTC 2006

On Tue, 26 Dec 2006, Jan Claeys wrote:

> Let wel, de gewone Core Duo heeft geen EMT64, de Core 2 Duo wel.
> En daarnaast zijn er ook enkele subtiele verschillen tussen de AMD &
> Intel implementaties, waardoor er soms problemen zijn met het draaien
> van amd64 code op een EMT64 CPU.

Ik gebruik het nu al een jaar, en ik heb nergens last van.. nooit gehad
ook.

De kernel had ooit losse -xeon en -amd packages, maar die zijn rond de
tijd dat x86 een 'generic' kreeg ook in een 'generic' opgegaan.

Userland merkt afaik geen verschil (hooguit ontbrekende
3dNow-instructies oid)