64bit

Johan van Dijk johanvandijk op gmail.com
Za Dec 23 16:08:50 UTC 2006

jac amstra wrote:
> Ik heb het antwoord al ik moet de kernel i686 installeren deze is voor de
> pdual core en pentiumD
> De amd64 is niet voor de Intel
> Gr Jac

Kijk hier eens:
https://help.ubuntu.com/community/ProcessorArch
https://help.ubuntu.com/community/32bit_and_64bit

Oftewel: Ja op je Pentium D kan je Ubuntu 64bit installeren als je
processor 64bit is.
Of je dit wil is een 2e.
In theorie kan je systeem sneller werken met de 64bit versie.
In de praktijk merk je er echter niet zoveel van.
Het installeren van de 64bit variant geeft wel meer problemen, je moet
meer moeite doen om bijvoorbeeld flash aan de gang te krijgen.

En verder: Ubuntu 6.10 heeft geen speciale 686 kernel meer dacht ik.