Reply-to van mailinglist instellen

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Vr Dec 22 09:15:54 UTC 2006

Daar is Mail-Followup-To voor uitgevonden (http://cr.yp.to/proto/replyto.html).

> Daarnaast begrijp ik jouw argument niet van dat als er wel een reply-to
> is ingesteld je niet meer naar de persoon zelf kunt mailen. Het kan in
> andere programma's anders zijn, maar in Thunderbird zie ik gewoon het
> mailadres van de afzender staan en kan ik hem dus gewoon mailen.

Het From-adres is niet per definitie het afzenderadres (als er een Reply-To is, dan is dat dat adres), en het is veel meer werk. Als Reply-To overschcreven wordt kan het zelfs zo zijn dat je niet meer weet hoe je naar de oorspronkelijke auteur mailt.

Er is een 'List-Reply' functie in bijna alle mailprogramma's (in ieder
geval mutt en evolution, en er is een extension voor thunderbird:
http://open.nit.ca/wiki/index.php?page=ReplyToListThunderbirdExtension),
die naar de List-* headers kijkt om te bepalen waar de reply heen moet.