Ubuntu op de server

Martijn Vermaat mvermaat op cs.vu.nl
Zo Dec 17 23:05:36 UTC 2006

Op zondag 17-12-2006 om 14:33 uur [tijdzone +0100], schreef Florian van
der Zee:
> Geen van mijn computers hier beschikt over een internet verbinding,
> dus zowel op de server als op de clients wens ik geen extra software
> te installeren.

Ik hoop dan voor je dat alle software die je nodig hebt op de CD staat.
Mocht dat niet het geval zijn, dan zijn er wel tools om extra packages
inclusief alle dependencies op een andere computer op te slaan (of zelfs
toe te voegen aan de CD, zie bijv [1]).

> Hoe kom ik aan die Ubuntu Server Edition? Is die te
> bestellen via ShipIt?

Voor zover ik weet niet. Je kunt wel iemand vragen om de ISO voor je te
branden.

[1] http://uck.sourceforge.net/

--
Martijn Vermaat