Onderwerp : Ubuntu op de server

Auteur : Martijn Vermaat
E-mail : mvermaat op cs.vu.nl
Datum : Zo Dec 17 13:16:19 GMT 2006

Op zondag 17-12-2006 om 14:02 uur [tijdzone +0100], schreef Florian van
der Zee:
> Is Ubuntu/Kubuntu/Edubuntu geschikt als OS op deze server: HP
> NetServer E60, 512MB RAM, PIII met 1 CD-ROM drive, 1 3,5" floppydrive,
> 1 tapestreamer.

Ja. Ik zou wel de server editie van Ubuntu nemen, aan Gnome of KDE heb
je niets op een server en de server editie heeft volgens mij wat meer
server software standaard op de CD staan.

> Doel: shared network storage, html-network. Binnen een
> 10/100Mbps netwerk voornamelijk gebruikt door Win98 computers. Let op:
> het moet kunnen ZONDER extra software te installeren.

Je bedoelt zonder extra software op de clients, of op de server?

In het laatste geval: Waarom? Op de server zou ik sowieso regelmatig
updates installeren, dus toegang tot de repositories zul je toch wel
nodig hebben.

Voor gedeelde opslag over het netwerk zou ik Samba gebruiken, dan hoef
je op de Windows clients niets te installeren. Met 'html-network' bedoel
je denk ik gewoon een webserver? Apache wordt denk ik standaard
geinstalleerd met de server editie...

--
Martijn Vermaat

mvermaat op cs.vu.nl