Ubuntu installeren en de hd

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Za Dec 16 16:24:39 UTC 2006

Op donderdag 14-12-2006 om 22:36 uur [tijdzone +0100], schreef Florian
van der Zee:
> Hai, ik heb een vriend van mij aan Ubuntu geholpen maar: in HAL
> Apparaatbeheer word de hdd en de cpu als 'niet herkend' aangeduid en
> het is niet mogelijk bestanden naar de hdd te schrijven. Als hij op
> 'Install' klikt krijgt hij een reeks foutmeldingen (ik weet niet
> welke). Vanaf de live cd werkt alles prima - ook internet. De computer
> voldoet aan de systeemeisen maar heeft een AMD cpu - de cd is vd
> pc-versie. Zijn er nog dingen waar hij/ik op moet letten?

Ik vermoed dat de harde schijf-besturingschips nog niet ondersteund
zijn.  Is dit een zeer recente computer?  (Ik weet dat bij de recente
Aldi-computer er nog een probleem is met die chip die de harde schijf
aanstuurt.)

--
Jan Claeys