Onderwerp : xinit errno 3 Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key

Auteur : tom vissers
E-mail : tom_vissers_vik op yahoo.com
Datum : Za Dec 9 20:57:52 GMT 2006

Hallo,

Bij het bijplaatsen van een 40GB harde schijf ben ik
van Mandriva 2006 naar Ubuntu Dapper Drake gegaan.
Bij die omschakeling heb ik fysieke hulp gekregen met
oa een klein netwerkje om de benodigde gegevens door
te krijgen.  Momenteel is de computer via ethernet met
het internet gekoppeld.

Maar nu krijg ik de Ubuntu enkel in commandline en
elke poging om met startx, xinit en X11 ed te starten
volgende foutmeldingen zowel als tom en als root.

root op tom: /#startx
xauth: creating new authority file
/root/.serverauth.5537
xauth: creating new authority file /root/.Xauthority
xauth: creating new authority file /root/.Xauthority

X: warning; process set to priority -1 instead of
requested priority 0

fatal server error:
server is already active for display0
If this server is no longer running, remove
/tmp/.X0-lock and start again.

Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key giving up
xinit: unable to connect to X server
xinit: No such process (errno 3): Server error.

Ik kan /tmp/.X0-lock niet verwijderen want bij een
listing als root bestaat hij niet en evenmin als je
als gebruiker ingelogd zijt.

Als root krijg ik,
root op tom: /tmp# dir
zmanknKr3g

en less zmanknKr3g geeft de manpage van xauth

Heeft er iemand ideeŽn om mij terug een Xwindow te
laten krijgen zodat ik kan beginnen Ubuntu te
verkennen.

Met linuxvolle groeten,
Tom Vissers

Have a burning question?