Onderwerp : 'Verklaring' groenbeeld videobestanden

Auteur : Robert Spanjaard
E-mail : spamtrap op arumes.com
Datum : Di Dec 5 21:02:03 GMT 2006

Kort geleden heb ik een vraag gesteld over groene video's. Intussen is
het probleem opgelost, maar ik ben zelf niet helemaal tevreden over de
oplossing.

Gisteren heb ik namelijk weer een video geprobeerd af te spelen, en toen
werd dat in grijstinten getoond. Toen bleek VLC bij Setting/Video/
Advanced/Grayscale aan te staan. Sinds ik die schakelaar uit heb gezet
(kan me overigens niet herinneren die ooit aangezet te hebben), is het
groenbeeld-probleem ook verdwenen. Het vreemde, en misschien
verontrustende, is dat ik het probleem niet kan reproduceren. Als ik
Grayscale nu weer aanzet, is alles netjes in grijstinten ipv groen.

Ik weet dat zo'n bug (?) met dit bericht niet opgelost kan worden, maar
het ongemeld laten vond ik ook weer niet goed. :-)

--
Regards, Robert                                      http://www.arumes.com