iiyama breedbeeld monitor (ongefrituurd :P)

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Do Aug 24 14:24:20 UTC 2006

On Thu, 24 Aug 2006, Maikel Steneker wrote:

> Ik heb zojuist (gisteren dus) een iiyama breedbeeld monitor (een
> ProLite E1900WS-B1) op mijn computer aangesloten. Maar in plaats van
> breder beeld waarop ik meer vensters kwijt kan is alles gewoon
> uitgerekt. Onder Windows schijnen daar drivers voor te zijn. Je kunt
> dan een resolutie van 1440 x 900 instellen. Is er in Ubuntu een
> mogelijkheid om op een andere manier een hogere resolutie in te
> stellen? Drivers voor linux kan ik namelijk niet vinden...

Je kunt het beste iets doen als:

dpkg-reconfigure xserver-xorg (tenzij je /etc/X11/xorg.conf met de hand
hebt aangepast, bijvoorbeeld door de NVidia-driver in te stellen; in dat
geval kun je het beste met de hand je resolutie wijzigen in dat bestand:
gewoon even zoeken naar je oude resolutie en vervangen door de nieuwe)

Er wordt gewerkt aan betere support in nieuwere versies.