plotselinge problemen met xorg

Richard Klein Leugemors rkl op xs4all.nl
Di Aug 22 22:25:39 UTC 2006

Angelo Machils wrote:

> Op het systeem van een kennis van me geeft de X-server ineens
> problemen. In de /var/log/Xorg.0.log staat op het einde:

Het blijkt dat Ubuntu een update de wereld in heeft gestuurd waar een
fout in zit. Ik heb er zelf ook last van gehad. Inmiddels is het
gelukkig al weer opgelost, dus als je in een tekstvenster als gebruiker
inlogd en dan de commando's:

sudo apt-get update
sudo apt-get -y dist-upgrade

invoerd, wordt de foute x-server weer gerepareerd. Daarna nog even

sudo /etc/init.d/gdm restart

doen en je kunt weer inloggen in de grafische modes.

--
|)egards
|\ichard

rkl op xs4all.nl