ubuntu-nl Digest, Volume 21, Nummer 12

guido dom guido.dom op gmail.com
Ma Aug 21 17:41:43 UTC 2006


uit nieuwsgierigheid (vrl omdat de reclame zegde dat alles (mp3 en zo) "out
of the box" zou werken, wat ook het geval is)

ook omdat ik indertijd Mandrake niet als slecht ervaren heb

niet omdat ik niet tevreden was over (K)Ubuntu



On 8/21/06, ubuntu-nl-request op lists.ubuntu.com <
ubuntu-nl-request op lists.ubuntu.com> wrote:
>
> Stuur ubuntu-nl mailinglijst inschrijving naar
>        ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
>
> Om lid te worden of uit te schrijven via internet, bezoek
>        https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
> of, via e-mail, stuur een bericht met als onderwerp of tekst het woord
> 'help' naar
>        ubuntu-nl-request op lists.ubuntu.com
>
> Je kan de persoon die de lijst bijhoudt bereiken op
>        ubuntu-nl-owner op lists.ubuntu.com
>
> Als je een bericht beantwoord (reply) bewerk dan je onderwerp regel zo
> dat het meer specifiek is dan "Re: Contents of ubuntu-nl digest..."
>
>
> Onderwerpen van vandaag:
>
>   1. Re: mandriva naar ubuntu (Vincent)
>   2. Probleempje met Konqueror (Hans Pijpelink)
>   3. Re: chmod op grote mappen toepassen (Mart?n van de Streek)
>   4. Re: mandriva naar ubuntu (adrien)
>   5. Re: chmod op grote mappen toepassen (Robert Spanjaard)
>
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Vincent <imnotb op gmail.com>
> To: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> Date: Sun, 20 Aug 2006 16:36:51 +0200
> Subject: Re: mandriva naar ubuntu
> Fijn dat je het vertelt, maar wil je ook nog vertellen waarom je bent
> overgestapt?
>
> On 8/19/06, guido dom <guido.dom op gmail.com > wrote:
> >
> > Ik ben vandaag van (K)Ubuntu overgestapt naar PCLINUXOS (wat een
> > aangepaste MANDRIVA distributie is).
> >
> > Alles werkt (MP3, DVD, ...) zonder verdere inspanningen (alleen de
> > wireless moest met ndiswrapper geconfigueerd worden, wat met Ubuntu en
> > Xandros en Mandriva ook het geval was).
> >
> > Voorlopig ben ik zeer tevreden (vooral omdat ik ook ooit met Mandriva,
> > zelfs MET betaling) gewerkt heb.
> >
> > 't Is maar dat jullie het weten
> >
> > --
> > Tel:+32 (0)58 239804 <#>  +32 (0)497 538736 <#>
> >
> > Nog een mooie dag toegewenst.
> >
> > Guido (dompie) Dom
> >
> > --
> > ubuntu-nl mailing list
> > ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> > https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
> >
> >
> >
>
>
> --
> Vincent
>
> http://getfirefox.com
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Hans Pijpelink <hans op fkserv.ugent.be>
> To: Ubuntulist <ubuntu-nl op lists.ubuntu.com>
> Date: Sun, 20 Aug 2006 17:33:22 +0200
> Subject: Probleempje met Konqueror
> Vanmiddag een probleempje gehad met Konqueror,
>
> Ik had een ssh-verbinding open staan via Konqueror met mijn webserver,
> om wat aanpassingen te doen aan een website. Vervolgens verplaatste ik
> via de shell een aantal mappen en bestanden en gaf ik een map een andere
> naam. In Konqueror, kreeg ik vervolgens met geen mogelijkheid die nieuwe
> mappen en bestanden te zien (ook niet na verschillende keren te
> vernieuwen). Ligt dit aan de webserver of aan Konqueror?
>
> Groeten Hans Pijpelink
>
>
>
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Martijn van de Streek <martijn op foodfight.org>
> To: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> Date: Mon, 21 Aug 2006 10:54:46 +0200
> Subject: Re: chmod op grote mappen toepassen
> On Sun, 20 Aug 2006, Robert Spanjaard wrote:
>
> > On Sun, 20 Aug 2006 11:33:19 +0200, Richard Klein Leugemors wrote:
> >
> > >>> Vandaar die -R die je toepast op de directory erboven. Als je files
> in
> > >>> /mnt/ergens staan, doe je: chown -R /mnt/ergens ipv chown
> /mnt/ergens/*
> > >
> > >> In eerste instantie werkte die oplossing, en zo heb ik het ook
> gedaan.
> > >> Maar bij het veranderen van de rechten (stonden op 777, moesten naar
> 600)
> > >> ging dat fout. Want zodra de map zelf 600 staat, kan chmod niet meer
> in de
> > >> map komen om de bestanden te veranderen.
> > >
> > > chmod -R g-rwx,o-rwx /mnt/ergens/
> >
> > Dan staan ze op 700 ipv 600. Als je u-x toevoegt, krijg je hetzelfde
> > probleem.
>
> u+X doen, met een hoofdletter, zoek ernaar in de manpage ('man chmod')
>
> Martijn
> --
> Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.
>
>
> -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
> Version: GnuPG v1.4.2.2 (GNU/Linux)
>
> iD8DBQFE6XTVDafvoz+l4DERAuAQAKCAjmQkYqfs7W1fKVKUZO5rKo8ZeQCfVWOV
> 8Asx+npx+FYGET1RF0ySOJU=
> =wNzA
> -----END PGP SIGNATURE-----
>
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: adrien <adrien.verlee op edpnet.be>
> To: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> Date: Mon, 21 Aug 2006 11:20:36 +0200
> Subject: Re: mandriva naar ubuntu
> Op zo, 20-08-2006 <#> te 16:36 +0200, schreef Vincent:
> > Fijn dat je het vertelt, maar wil je ook nog vertellen waarom je bent
> > overgestapt?
>
> Wel, omdat er iets niet werkte zeker?!
>
> Nieuwsgierig als we zijn heb ik even dat PCLinuxOS bekeken. Qua concept
> ziet het er goed uit, maar mijn azerty-klavier werd niet (automatisch)
> herkend. Dat is meteen een minpunt.
> --
> Adrien - Quoten is efficiënt
> www.marxists.org/nederlands/index.htm Laat je niet kisten, heb klasse!
> www.briachons.org/categorie.php?cat=4 - Post je goed?
> www.a.verlee.easynet.be/ | Database | Filosofie
>
>
>
>
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Robert Spanjaard <spamtrap op arumes.com>
> To: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> Date: Mon, 21 Aug 2006 11:26:07 +0200
> Subject: Re: chmod op grote mappen toepassen
> On Mon, 21 Aug 2006 10:54:46 +0200, Martijn van de Streek wrote:
>
> >> > chmod -R g-rwx,o-rwx /mnt/ergens/
> >>
> >> Dan staan ze op 700 ipv 600. Als je u-x toevoegt, krijg je hetzelfde
> >> probleem.
> >
> > u+X doen, met een hoofdletter, zoek ernaar in de manpage ('man chmod')
>
> chmod -R u-x+X,g-rwx,o-rwx /mnt/ergens
>
> Vreemd... Als je dat één keer uitvoert (met 777 als uitgangspunt), staan
> de bestanden in /mnt/ergens op 700; u-x wordt dus genegeerd. Als je
> dezelfde opdracht dan nóg een keer uitvoert, gaan ze naar 600.
>
> Ik zal ongetwijfeld ongelijk hebben door te zeggen dat dat vreemd is; en
> dat betekent waarschijnlijk dat ik het gebruik van +X niet snap.
> In de manpage staat "execute only if the file is a directory or already
> has execute permission for some user (X)", maar dat geldt voor alle
> bestanden en de map zelf. Het uitgangspunt van alle te veranderen items is
> tenslotte 777, dus ze voldoen _allemaal_ aan die voorwaarde.
>
> Is +X in Jip en Janneke-taal uit te leggen? :-)
>
> --
> Regards, Robert
> http://www.arumes.com
>
>
>
>
>
>
> --
> ubuntu-nl mailing list
> ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
>
>
>


-- 
Tel:+32 (0)58 239804  +32 (0)497 538736

Nog een mooie dag toegewenst.

Guido (dompie) Dom
------------- volgend deel ------------
Een HTML-bijlage is gescrubt...
URL: <https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20060821/3c0e929a/attachment.html>


Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst