ubuntu-nl Digest, Volume 21, Nummer 12
Dreifinger
dreifinger op gmail.com
Ma Aug 21 11:49:48 UTC 2006
Wat betreft:
2. Probleempje met Konqueror (Hans Pijpelink)
Al geprobeert je webserver te restarten?
Op 21-8-06 heeft ubuntu-nl-request op lists.ubuntu.com <
ubuntu-nl-request op lists.ubuntu.com> het volgende geschreven:
>
> Stuur ubuntu-nl mailinglijst inschrijving naar
> ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
>
> Om lid te worden of uit te schrijven via internet, bezoek
> https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
> of, via e-mail, stuur een bericht met als onderwerp of tekst het woord
> 'help' naar
> ubuntu-nl-request op lists.ubuntu.com
>
> Je kan de persoon die de lijst bijhoudt bereiken op
> ubuntu-nl-owner op lists.ubuntu.com
>
> Als je een bericht beantwoord (reply) bewerk dan je onderwerp regel zo
> dat het meer specifiek is dan "Re: Contents of ubuntu-nl digest..."
>
>
> Onderwerpen van vandaag:
>
> 1. Re: mandriva naar ubuntu (Vincent)
> 2. Probleempje met Konqueror (Hans Pijpelink)
> 3. Re: chmod op grote mappen toepassen (Mart?n van de Streek)
> 4. Re: mandriva naar ubuntu (adrien)
> 5. Re: chmod op grote mappen toepassen (Robert Spanjaard)
>
>
> ----------------------------------------------------------------------
>
> Message: 1
> Date: Sun, 20 Aug 2006 16:36:51 +0200
> From: Vincent <imnotb op gmail.com>
> Subject: Re: mandriva naar ubuntu
> To: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> Message-ID:
> <749ebd440608200736x4458850aub6cc0595ff1588b2 op mail.gmail.com>
> Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
>
> Fijn dat je het vertelt, maar wil je ook nog vertellen waarom je bent
> overgestapt?
>
> On 8/19/06, guido dom <guido.dom op gmail.com> wrote:
> >
> > Ik ben vandaag van (K)Ubuntu overgestapt naar PCLINUXOS (wat een
> > aangepaste MANDRIVA distributie is).
> >
> > Alles werkt (MP3, DVD, ...) zonder verdere inspanningen (alleen de
> > wireless moest met ndiswrapper geconfigueerd worden, wat met Ubuntu en
> > Xandros en Mandriva ook het geval was).
> >
> > Voorlopig ben ik zeer tevreden (vooral omdat ik ook ooit met Mandriva,
> > zelfs MET betaling) gewerkt heb.
> >
> > 't Is maar dat jullie het weten
> >
> > --
> > Tel:+32 (0)58 239804 +32 (0)497 538736
> >
> > Nog een mooie dag toegewenst.
> >
> > Guido (dompie) Dom
> >
> > --
> > ubuntu-nl mailing list
> > ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> > https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
> >
> >
> >
>
>
> --
> Vincent
>
> http://getfirefox.com
> -------------- next part --------------
> Er is een HTML-bijlage verwijderd...
> URL:
> https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20060820/bed4fdf9/attachment-0001.htm
>
> ------------------------------
>
> Message: 2
> Date: Sun, 20 Aug 2006 17:33:22 +0200
> From: Hans Pijpelink <hans op fkserv.ugent.be>
> Subject: Probleempje met Konqueror
> To: Ubuntulist <ubuntu-nl op lists.ubuntu.com>
> Message-ID: <44E880C2.4050201 op fkserv.ugent.be>
> Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
>
> Vanmiddag een probleempje gehad met Konqueror,
>
> Ik had een ssh-verbinding open staan via Konqueror met mijn webserver,
> om wat aanpassingen te doen aan een website. Vervolgens verplaatste ik
> via de shell een aantal mappen en bestanden en gaf ik een map een andere
> naam. In Konqueror, kreeg ik vervolgens met geen mogelijkheid die nieuwe
> mappen en bestanden te zien (ook niet na verschillende keren te
> vernieuwen). Ligt dit aan de webserver of aan Konqueror?
>
> Groeten Hans Pijpelink
>
>
>
> ------------------------------
>
> Message: 3
> Date: Mon, 21 Aug 2006 10:54:46 +0200
> From: Mart?n van de Streek <martijn op foodfight.org>
> Subject: Re: chmod op grote mappen toepassen
> To: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> Message-ID: <20060821085445.GQ4523 op foodfight.org>
> Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
>
> On Sun, 20 Aug 2006, Robert Spanjaard wrote:
>
> > On Sun, 20 Aug 2006 11:33:19 +0200, Richard Klein Leugemors wrote:
> >
> > >>> Vandaar die -R die je toepast op de directory erboven. Als je files
> in
> > >>> /mnt/ergens staan, doe je: chown -R /mnt/ergens ipv chown
> /mnt/ergens/*
> > >
> > >> In eerste instantie werkte die oplossing, en zo heb ik het ook
> gedaan.
> > >> Maar bij het veranderen van de rechten (stonden op 777, moesten naar
> 600)
> > >> ging dat fout. Want zodra de map zelf 600 staat, kan chmod niet meer
> in de
> > >> map komen om de bestanden te veranderen.
> > >
> > > chmod -R g-rwx,o-rwx /mnt/ergens/
> >
> > Dan staan ze op 700 ipv 600. Als je u-x toevoegt, krijg je hetzelfde
> > probleem.
>
> u+X doen, met een hoofdletter, zoek ernaar in de manpage ('man chmod')
>
> Martijn
> --
> Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.
> -------------- next part --------------
> A non-text attachment was scrubbed...
> Name: niet beschikbaar
> Type: application/pgp-signature
> Size: 191 bytes
> Desc: Digital signature
> Url :
> https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20060821/fee12adc/attachment-0001.pgp
>
> ------------------------------
>
> Message: 4
> Date: Mon, 21 Aug 2006 11:20:36 +0200
> From: adrien <adrien.verlee op edpnet.be>
> Subject: Re: mandriva naar ubuntu
> To: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> Message-ID: <1156152036.5112.7.camel op localhost.localdomain>
> Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
>
> Op zo, 20-08-2006 te 16:36 +0200, schreef Vincent:
> > Fijn dat je het vertelt, maar wil je ook nog vertellen waarom je bent
> > overgestapt?
>
> Wel, omdat er iets niet werkte zeker?!
>
> Nieuwsgierig als we zijn heb ik even dat PCLinuxOS bekeken. Qua concept
> ziet het er goed uit, maar mijn azerty-klavier werd niet (automatisch)
> herkend. Dat is meteen een minpunt.
> --
> Adrien - Quoten is efficiënt
> www.marxists.org/nederlands/index.htm Laat je niet kisten, heb klasse!
> www.briachons.org/categorie.php?cat=4 - Post je goed?
> www.a.verlee.easynet.be/ | Database | Filosofie
>
>
>
>
> ------------------------------
>
> Message: 5
> Date: Mon, 21 Aug 2006 11:26:07 +0200
> From: Robert Spanjaard <spamtrap op arumes.com>
> Subject: Re: chmod op grote mappen toepassen
> To: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> Message-ID: <pan.2006.08.21.09.26.07.73873 op arumes.com>
> Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-15
>
> On Mon, 21 Aug 2006 10:54:46 +0200, Martijn van de Streek wrote:
>
> >> > chmod -R g-rwx,o-rwx /mnt/ergens/
> >>
> >> Dan staan ze op 700 ipv 600. Als je u-x toevoegt, krijg je hetzelfde
> >> probleem.
> >
> > u+X doen, met een hoofdletter, zoek ernaar in de manpage ('man chmod')
>
> chmod -R u-x+X,g-rwx,o-rwx /mnt/ergens
>
> Vreemd... Als je dat één keer uitvoert (met 777 als uitgangspunt), staan
> de bestanden in /mnt/ergens op 700; u-x wordt dus genegeerd. Als je
> dezelfde opdracht dan nóg een keer uitvoert, gaan ze naar 600.
>
> Ik zal ongetwijfeld ongelijk hebben door te zeggen dat dat vreemd is; en
> dat betekent waarschijnlijk dat ik het gebruik van +X niet snap.
> In de manpage staat "execute only if the file is a directory or already
> has execute permission for some user (X)", maar dat geldt voor alle
> bestanden en de map zelf. Het uitgangspunt van alle te veranderen items is
> tenslotte 777, dus ze voldoen _allemaal_ aan die voorwaarde.
>
> Is +X in Jip en Janneke-taal uit te leggen? :-)
>
> --
> Regards, Robert
> http://www.arumes.com
>
>
>
>
>
> ------------------------------
>
> --
> ubuntu-nl mailing list
> ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
>
>
> Eind van ubuntu-nl Digest, Volume 21, Nummer 12
> ***********************************************
>
------------- volgend deel ------------
Een HTML-bijlage is gescrubt...
URL: <https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20060821/37385b9a/attachment.html>
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst