chmod op grote mappen toepassen

Richard Klein Leugemors rkl op xs4all.nl
Zo Aug 20 09:33:19 UTC 2006

Robert Spanjaard wrote:

> In eerste instantie werkte die oplossing, en zo heb ik het ook gedaan.
> Maar bij het veranderen van de rechten (stonden op 777, moesten naar 600)
> ging dat fout. Want zodra de map zelf 600 staat, kan chmod niet meer in de
> map komen om de bestanden te veranderen.

chmod -R g-rwx,o-rwx /mnt/ergens/

of je kunt het met bijvoorbeeld

find /mnt/ergens/ -type d -exec chmod 700 {} \;
find /mnt/ergens/ -type f -exec chmod 600 {} \;

doen, maar chmod werkt een stuk sneller.

--
|)egards
|\ichard

richard op uzori.com