chmod op grote mappen toepassen

Robert Spanjaard spamtrap op arumes.com
Do Aug 17 13:32:00 UTC 2006

On Thu, 17 Aug 2006 14:15:37 +0200, Martijn van de Streek wrote:

> Vandaar die -R die je toepast op de directory erboven. Als je files in
> /mnt/ergens staan, doe je: chown -R /mnt/ergens ipv chown /mnt/ergens/*
> en zo wordt alles recursief geupdate.

Mja, ik ben een beetje warrig. Te weinig koffie gehad ofzo. :-)

In eerste instantie werkte die oplossing, en zo heb ik het ook gedaan.
Maar bij het veranderen van de rechten (stonden op 777, moesten naar 600)
ging dat fout. Want zodra de map zelf 600 staat, kan chmod niet meer in de
map komen om de bestanden te veranderen.
En zo kwam ik uit op het topic chmod ipv chown. Denk ik. :-)

--
Regards, Robert                                        http://www.arumes.com