chmod op grote mappen toepassen

Robert Spanjaard spamtrap op arumes.com
Do Aug 17 11:12:25 UTC 2006

On Thu, 17 Aug 2006 12:44:12 +0200, Martijn van de Streek wrote:

> find -type f -name \*mp3 -exec chmod 644 \{} \;

Ik ben je (en Marc) eeuwig dankbaar! Een commando met dergelijke
flexibiliteit mis ik eigenlijk al sinds ik m'n Amiga heb weggedaan. :-)

> of chmod -R een_directory (lees ook over de 'X' modifier, met
> hoofdletter, die alleen X'en toevoegt aan files die al X'en hebben)

Dat laatste maakt in dit geval niets uit; ik moest de user en group
instellen, omdat die bij alle bestanden op nouser/nogroup stonden na een
overdracht via Samba.

--
Regards, Robert                                        http://www.arumes.com