Foobar2000-vervanger

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Za Aug 12 13:33:12 UTC 2006

Op za, 12-08-2006 te 00:20 +0200, schreef Robert Spanjaard:
> Nee hoor, Foobar2000 heeft die keuze ook. En wat is er vreemd aan? Je kan
> beide soorten replaygain berekenen en opslaan; het zou dan juist vreemd
> zijn als je _niet_ kan kiezen welke je gebruikt.

Ik heb even nagekeken, en ik kan hier alleszins ReplayGain waarden
berekenen én opslaan.

Heb je ook de extra extensies & plugins voor quodlibet geïnstalleerd?
Mogelijk zit daar de ReplayGain-ondersteuning bij.

> Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige Ubuntu-(of Linux-)gebruiker ben
> die gewone speakers, _met_ 'bugs', heeft staan. Of heeft verder iedereen
> een aparte versterker/equalizer op z'n computer aangesloten?

Ik vermoed dat de meesten inderdaad gewoon de moeite niet doen om dat te
proberen afregelen...   ;-)

Dat, of ze gebruiken nog geen gstreamer0.10, natuurlijk (voor xmms/bmp
bestaat bijvoorbeeld wel een equalizer, weet ik).

(Ik heb ook even op IRC verdere info gevraagd aan de auteurs van quod
libet, maar die zijn momenteel a/h slapen, denk ik.  Als ik iets van hen
hoor laat ik het weten.)

--
Jan Claeys