lawaai

adrien adrien.verlee op edpnet.be
Zo Aug 6 10:08:21 UTC 2006


Op za, 05-08-2006 te 14:41 +0200, schreef adrien:
> Dus naar de sound applet gegaan en daar op maximum gezet, moet toch
> iets misgelopen zijn, want ten eerste er was geen merkbaar verschil,
> ten tweede stopte Totem met de melding dat het apparaat (de soundcard)
> in gebruik was door iets anders.

Begrijp het niet geheel, maar het is opgelost. Was domweg vergeten dat
ik Gxine movieplayer geïnstalleerd had, en hiermee is er geluid - en kan
het geluid zelfs bevredigend aangepast worden.

Toch nog een mening gevraagd aangaande twee dingen.

1.
- Ubuntu-update komt al enkele dagen klagen dat het Totem niet kan
updaten, indien ik dit 'handmatig' wil doen, dan vertelt Synaptic dat
totem-xine en de firefox plug-in gaan verwijderd worden. Dus voorlopig
dat niet laten doen.
* Zou ik nu wel laten updaten, zonder dat het gevolgen heeft voor de
Gxine movie player?
* Of kan ik gerust ineens Totem de-installeren, al is Totem een
standaard voorziening in Ubuntu?

2.
Het is vreemd dat het geluid heel goed te horen is (mits aanpassen via
de grafische menu in Gxine), maar niet kan in de sound applet. Is mijn
veronderstelling juist dat ik dit eventueel wel zou kunnen doen in een
configuratie bestand? Zo ja, welk bestand dan?
-- 
adrien





Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst