Favoriete programma's probleem

Jos Herni jos.herni op gmail.com
Wo Apr 26 17:21:53 UTC 2006

Patrick Coeman schreef:

> Ik heb een gek probleempje sinds kort (dapper beta bijgewerkt tot
> vandaag). In Systeem - voorkeuren - standaardtoepassingen staat als
> browser firefox en als mailclient thunderbird. Als ik nu een sitelink in
> een mail aanklik dan krijg ik mozilla opgestart en als ik op een website
> een maillink aanklik komt steevast mijn gmail account via mozilla
> tevoorschijn. iemand een tip?

Vanuit Firefox naar thunderbird als je op een mailto klikt:

1. Beeindig Firefox.
2. ga naar ~/.mozilla/firefox/default*
3. start je favoriete editor op en bewerk het bestand prefs.js
4. voeg deze regel toe:
user_pref("network.protocol-handler.app.mailto","/usr/bin/mozilla-thunderbird");

(Maak daar een (1) regel van, dus zonder een spatie achter de komma.
Verander ook het pad als Thunderbird op een andere lokatie zou staan)