migratie

Martijn Vermaat mvermaat op cs.vu.nl
Di Apr 25 15:50:31 UTC 2006

> Of bestaat soms de mogelijkheid dat zo een scan en ocr programma onder
> linux te draaien is? Inclusief de niet herkende scanner? (Misschien heb
> ik dit hier al gevraagd, sorry dan).

Simpele (en minder simpele) Windows programma's draaien
wel met behulp van Wine, of de commerciele Cedega variant.

Ik betwijfel echter of je dat lukt met scan software. Bij
mijn ouders heb ik VMWare Player geinstalleerd met een
image van een Windows 2000 installatie. Dit werkt prima
voor het enkele Windows programma waar ze nog aan vast
zitten. VMWare Player is niet 'free', maar wel gratis.

Voldoet xsane trouwens niet? Met Linux OCR software ben ik
niet bekend.

--
Martijn Vermaat

Student Computer Science