prullenbak

Hein-Pieter van Braam hp op syntomax.com
Ma Apr 24 15:56:53 UTC 2006

Dat zie je verkeerd, als jij al gewone gebruiker die bestanden
gekopieert hebt, is de eigenaar van die bestanden de gebruiker waarmee
je die bestanden gekopieerd heeft.

In linux en unices kan de eigenaar van een bestand altijd de modus
aanpassen, het is dus onmogelijk om als eigenaar van een bestand de
schrijfrechten permanent kwijt te raken.

in adere woorden, dit had je ook vanuit nautilus als gewone gebruiker
kunnen doen (dezelfde gebruiker als waarmee je de bestanden had
gekopieerd dus) of datzelfde commando als gewone gebruiker uit kunnen
voeren. (chmod -R)

Hein-Pieter van Braam.