ubuntu-nl Digest, Volume 10, Nummer 16

Angelo Machils amachils op home.nl
Do Sep 29 19:58:04 UTC 2005

>Zet het "palm sync" icoon op je paneel, en druk op de hotsync-knop op je
>palm. Dan zou het eea moeten gaan piepen en werken.
>
>Zo werkt het althans voor mijn Tungsten W.

Nee, helaas piept en werkt er niks. Zodra ik op de USB kabel de Hotsync
knop indruk verschijnt 'ie in het lsusb overzicht en zie ik dit in
/var/log/messages:

Sep 29 21:53:16 solaris kernel: usb 4-2: new full speed USB device using
uhci_hcd and address 11
Sep 29 21:53:16 solaris kernel: visor 4-2:1.0: Handspring Visor / Palm
OS converter detected
Sep 29 21:53:16 solaris kernel: usb 4-2: Handspring Visor / Palm OS
converter now attached to ttyUSB0
Sep 29 21:53:16 solaris kernel: usb 4-2: Handspring Visor / Palm OS
converter now attached to ttyUSB1
Sep 29 21:53:16 solaris usb.agent[2844]:      visor: already loaded

Maar de software ziet niks verschijnen, ook GPilot ziet geen Pilot
beschikbaar komen.

>Niet. Er is basis-ondersteuning in breezy, maar dat is (voor zover ik weet)
>nog steeds een hoop gepruts.

Hmmm, jammer. M'n DiNovo set had ik wel vrij snel aan de praat. Ahwel,
rustig wachten dan.

>Geen daemons = geen poorten open = geen firewall nodig.
>
>Martijn

Nou ehhhh, ik draai Palantir en daarnaast gaat ook een FTP server
draaien, dus dan heb ik wel zeker een firewall nodig. Dus de vraag blijft :)
Is VSFTP eigenlijk ook de 'standaard' FTP server voor Ubuntu?

Groeten,
Angelo