Onderwerp : Fonts

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Di Sep 27 05:11:10 CDT 2005

On Tue, 27 Sep 2005, Richard Klein Leugemors wrote:

> Ik maak een directory aan onder /usr/share/fonts voor zowel truetype als
> type1. Kopieer de fonts erin en draai het programma fc-cache.
>
> Op zich werkt dit goed, want met fc-list zie ik zowel de truetype fonts
> als de type1 fonts voorbij komen. Maar in de divese programma's,
> bijvoorbeeld OpenOffice.org, krijg ik alleen de toegevoegde truetype
> fonts te zien. De type1 fonts zijn nergens te bespeuren terwijl ik ze
> met fc-list wel voorbij zie komen.
>
> Wat doe ik fout?

Prutten in /usr terwijl je niet de package manager bent :)

Je moet die fonts gewoon in ~/.fonts/ neerzetten (in dezelfde directory,
subdirs, jij mag het weten), of als het system-wide moet zijn in
/usr/local/share/fonts.

Dan fc-cache draaien (als user als het in je homedir staat, of als root
als het in /usr/local staat) en dan je programma opnieuw starten. Dan
zou het moeten werken.

De carrière van de archeoloog ligt in puin.