Ubuntu i386 op AMD64

Angelo Machils amachils op home.nl
Zo Sep 25 20:55:00 UTC 2005

Hallo!

Wegens het gebrek aan 64-bits plugins voor de 64-bits omgeving heb ik de
i386 versie van Ubuntu 5.04 geïnstalleerd. Echter wordt maar 1 gig van
de totaal 2 gig intern geheugen gezien door het OS. Wat is hieraan te
doen? Is er een andere kernel die ik kan installeren die wel de
volledige 2 gig (of nog beter 2,5 gig, heb nog een 0,5 gig module
liggen) benut?

Op dit systeem heeft voorheen andere Linux distros gedraaid, maar bij
Ubuntu (ook de 64-bits versie) merk ik dat bijv. het terugzetten van
files vanaf tape een behoorlijk impact heeft op de performance van de
machine.

Alvast bedankt voor alle hulp, hints enz. jullie kunnen geven.

Groeten,
Angelo