ubuntu-nl Digest, Volume 11, Nummer 8

Angelo Machils amachils op home.nl
Do Okt 20 09:44:22 UTC 2005

Paul den Hertog wrote:

>Ik ben net met vmware 5.5 bezig geweest en heb op de vmware fora
>http://www.vmware.com/community/thread.jspa?messageID=80491&#80491 de
>oplossing gevonden. Voer de vmware installer uit met de prefix
>CC=gcc-3.4, dus CC=gcc-3.4 ./vmware-config.pl
>
>Bij mij heeft bovenstaande oplossing gewerkt.
>
>Succes!
>

>Paul

Ja, door het installeren van GCC3.4 en G++3.4 en het gebruiken van het
'export CC=' commando voor het uitvoeren van de config.pl levert
inderdaad een werkende VMWare workstation weer op.

Het keyboard probleem is ook opgelost, in de 'layout options' moet je
ipv 'Both Alt keys together change group' kiezen voor 'Both Ctrl keys
together change group' in de 'Group Shift/Lock behaviour' sectie. Ik had
een site gevonden met wat generieke upgrade problemen (sorry, kan de
site niet meer vinden momenteel), en in principe was dit probleem
volgens de site alleen met scandinavische toetsenbord indelingen, maar
de oplossing werkte ook in mijn geval.

Daar stond ook een pakket dat ik zou moeten 'apt-getten' voor mijn
geluids probleem, dat dus nu ook verholpen is :)

Alles werkt weer zoals voorheen, alleen denkt het systeem dat ik
standaard Totem wil gebruiken voor het afspelen van media, hetgeen ik
eigenlijk niet zo wil, aangezien Totem vrij weinig formaten ondersteund.

Groeten,
Angelo