Keylayout en VMware 5.5 RC op Breezy??

Angelo Machils amachils op home.nl
Zo Okt 16 18:58:06 UTC 2005

Hallo!

Ik heb mijn systeem van Hoary naar Breezy geupdate. Het verliep vrij
vlekkeloos. Tot nu toe merk ik eigenlijk maar 2 problemen:

* Met dezelfde keymap als voorheen kan ik geen geaccentueerde letters
meer maken. Voorheen was het voldoende om achter elkaar het accent-teken
en dan de gewenste letter in te tikken. Dit werkt echter niet meer.

* Ik ben de versie 5.5 van VMWare Workstation RC aan het testen, nou,
tenminste, dat wil ik ook onder Breezy. Binnen Hoary draaide hij
normaal, maar ik krijg hem niet draaien onder Breezy. Als ik
vmware-config.pl uitvoer krijg ik het volgende resultaat:

Trying to find a suitable vmmon module for your running kernel.

None of the pre-built vmmon modules for VMware Workstation is suitable
for your
running kernel.  Do you want this program to try to build the vmmon
module for
your system (you need to have a C compiler installed on your system)? [yes]

Using compiler "/usr/bin/gcc". Use environment variable CC to override.

Your kernel was built with "gcc" version "3.4.5", while you are trying
to use
"/usr/bin/gcc" version "4.0.2". This configuration is not supported and
VMware
Workstation cannot work in such configuration. Please either recompile your
kernel with "/usr/bin/gcc" version "4.0.2", or restart
/usr/bin/vmware-config.plwith CC environment variable pointing to the
"gcc" version "3.4.5".

For more information on how to troubleshoot module-related problems, please
visit our Web site at
"http://www.vmware.com/download/modules/modules.html" and
"http://www.vmware.com/support/reference/linux/prebuilt_modules_linux.html".

Execution aborted.