installeren gelukt !

Jan Claeys janc+ubuntu op lugwv.be
Wo Nov 30 20:33:20 UTC 2005

On wo, 2005-11-30 at 20:57 +0100, pvds wrote:
> het installeren van scribus is gelukt via het commando 'sudo dpkg ......'
> Het pakket scribus heb ik  van de http://packages.ubuntu.com/breezy/
> gehaald.
> Ik heb nog andere pakketten ( dia-0.94 enz....) van die site afgehaald
> en met hetzelfde commando erop gezet.
> Dus het installeren lukt .

Waarom manueel downloaden?

"Synaptic" en "Installeer toepassingen" downloaden zelf alles wat nodig
is als je er een programma mee installeert *en* zorgen er tegelijk ook
voor dat bij een upgrade automatisch ook alle programma's mee ge-upgrade
worden naar de juiste versie.

Prutsen met dpkg is bijna nooit nodig dankzij dit systeem.

--
Jan Claeys