installeren

pvds fa326993 op skynet.be
Ma Nov 28 19:09:21 UTC 2005

hallo,

ik ben nog maar een paar maanden bezig met linux en 'twil niet altijd zo
vlot verlopen.
in juni 2005 installeerde ik ubuntu 5.04 op een laptop, geen probleem,
programma's installeren was een ander paar mouwen maar toch met vallen
en opstaan lukte er het één en ander wel.
Zo had ik scribus erop staan en dit werkte redelijk goed. Gisteren
installeerde ik mijn onlangs nieuwe ubuntu cd's de 5.10
Weerom verliep de installatie naar wens maar scribus was met geen
stokken erop te krijgen. :(
Het klinkt misschien stom maar elk LINUX- programma dat ik installeer
schrijf ik de commando's op in een schriftje, kwestie om niet te
vergeten. Ik volgde de instructies uit het schriftje ( wat wel werkte
met de vorige scribus en ubuntu 5.04)
Moet er voor elke nieuwe ubuntu update een nieuwe 'scribus-versie'
gedownload worden ?

O ja nog iets wanneer gaat men in godsnaam een volledige usb-adsl
configuratie in de ubuntu-distro zetten.
Ik heb al verschillende adsl -4- linux-sites bezocht , mare voor mij is
het chinees !

groeten

paul