Draadloos

Erik van Ast EvAst op Suzo.com
Ma Nov 21 15:00:35 UTC 2005

Hallo Bart, Martijn of iemand anders,

Bedankt voor jullie antwoord. Misschien een stomme vraag, maar met Windows apparaatbeheer en netwerkinstellingen ben ik vrij handig, maar met Ubuntu (Linux) nog niet.

Ik zag staan dat je de encryption mode op encrypted moet zetten. Waar doe je dit? En welke tool gebruik je om je wireless aan de praat te krijgen? Ik gebruik nu de gewone "netwerk" tool en ik kan daar alleen de SSID, de encryption sleutel en of je een static IP of via DHCP toegekend IP krijgt invullen. Wat kan ik hier nog meer veranderen? Als ik mijn SSID en mijn sleutel opgaf en daarna de verbinding activeerde, gebeurde er niets. Toen ik de WIFI managers er nog op had staan, zei hij ook dat de link 54Mbps was en de signaalsterkte sterk. Ik kreeg alleen geen IP-adres toegewezen. Ik heb nu Ubuntu helemaal schoon opnieuw geïnstalleerd om opnieuw te beginnen, maar heb nog geen oplossing gevonden. Is het geen driver probleem? Mijn draadloze kaart is een Conceptronic 54 PCI kaart, maar zij hebben geen linux drivers. Mijn kaart wordt herkend als een RT2500 kaart..

Ik hoop dat iemand mij hier doorheen kan helpen...