Vechten met spamassassin en evolution

patje patrick.coeman op 171.be
Za Nov 19 20:14:38 UTC 2005

Na dagen proberen en testen heb ik in een nieuwe 5.10 Ubuntu installatie
het duo spamassassin - Evolution aan de praat gekregen. Manueel alleen
blijkbaar... Is dit een bug of toeval of weet-ik-veel-wat...

Het probleem: Als je mails als troep merkt worden deze zonder veel
problemen in de troep directory gedropt. Dat was van in den beginnen
geen probleem. Maar er gebeurde niets automatisch. Alle spam werd gewoon
in de inbox gedropt.

Als je nu naar de troep directory gaat, de boel selecteerd mat ctrl-a,
vervolgens op het troep icoontje duwt dan gebeurt er nog niets... Druk
nu even op verwijderen (vuilbak icoontje) en je ziet in de linker
benedenhoek dat de boel wordt verwerkt. Alle nu binnenkomende mails
worden nu gechecked.

Bij mij geraakt na een kleine week 2/3de van de spams automatisch in de
troep-map. Na het binnenhalen van de mail zwier ik die op bovenstaande
manier in de vuilbak. Als ik nu de andere mappen controleer en de boel
als spam (troep) merk dan ga ik iedere keer als hierboven door die map.
Ik heb na een week dus al 2/3 minder spam in de mappen staan. Nu dat
laatste 1/3de nog kwijt zien te spelen...

Vraag aan de goeroe's :-) Is dat een normale manier van werken of is dit
een mogelijke work-around voor een bug ?

dan wordt de inhoud van troep

--
171.be
Patrick Coeman