Draadloos...

Erik van Ast EvAst op Suzo.com
Do Nov 17 08:57:51 UTC 2005

Hallo,

Ik ben sinds enige dagen bezig met Ubuntu zowel op mijn werk als thuis
en ik ben er heel tevreden over, alleen ik heb thuis een probleem.

Mijn draadloze verbinding werkt namelijk niet. Ik gebruik een
Conceptronic 54 draadloze PCI kaart, maar Ubuntu herkend het als een
RT2500 kaart. Mijn draadloze netwerk thuis heeft een onzichtbare SSID en
een WEP sleutel als beveiliging, maar zodra ik deze ingeef en de
verbinding actief maak, krijg ik nog geen IP-adres. Ik heb daarna een
lange LAN kabel meegenomen en mijn Ubuntu aan de LAN kabel gehangen
thuis, waardoor ik even wat dingen kon downloaden. Ik heb daarop de
updates gedownload en 2 WIFI managers. Als ik daarna een WIFI manager
open, zegt de manager dat ik verbinding heb met mijn WLAN en dat hij
54Mbit is, alleen ik krijg geen IP-adres. Volgens mij zijn de drivers
dus niet goed, alleen van Conceptronic zijn er (nog) geen linux drivers.
Kan iemand mij hiermee helpen??

Met vriendelijke groet,

Erik van Ast