Vechten met spamassassin en evolution

patje patrick.coeman op 171.be
Do Nov 10 21:26:21 UTC 2005

Hallo,

Ik was een gelukkige gebruiker van Thunderbird. Omdat ik mijn pda op
Linux wil synchroniseren ben ik aan het overstappen naar Evolution. Ik
heb op het systeem spamassassin geïnstalleerd, in Evolution de spamcheck
aangevinkt evenals de optie externe tests uitvoeren.

Na enkele dagen draaien geraakt zo ongeveer 10% van de spam in de spam
map (troep) maar blijft er 90% gewoon in het postvak 'in' als nieuwe
mail zitten. Dagelijks betekend dit voor mij 150 tot 250 spams manueel
markeren als spam :-( Thunderbird deed dit na enkele dagen voor +95%
correct en na een week of zo bijna perfect.

Een zoektocht op het web levert mij vooral verwijzingen naar oude
config's van Evolution. Wat doe ik verkeerd?

--
Patrick Coeman

171.be
Bredestraat 171 te B-2620 Hemiksem
Tel:03 8777998 - Gsm:0476-959505 - http://www.171.be

Intel hardware - BSD - Linux - MS-Windows