installatie probleem

Jan Claeys janc+ubuntu op lugwv.be
Do Nov 3 00:46:02 UTC 2005

Op wo, 02-11-2005 te 13:51 +0100, schreef arie de jonge:
> na een vlekkeloze installatie op ijn oude p3 ( 600mhz, 128 mb
> geheugen, 10 gb harddisk, 16 mb videokaart ) deze week maar eens
> begonnen met de installatie van ubuntu op de rest van de computers.

Tja, m'n trouwe werk-PC is ook nog een P3 666 MHz, maar dan wel
geüpgrade naar 512 MiB geheugen en een 160 GiB harde schijf.   :-)

> de installatie op een fujitsu laptop gaf geen problemen, de
> installatie op mijn p4 met 80 gb harddisk ( sata) 768 mb geheugen, 128
> mb videokaart, dvd speler en brander geeft echter wel problemen.
>
> de computer is nog steeds bezig ( sinds vannacht ) met het
> wegschrijven van het ext3  filesysteem, voortgangs balk staat nu op 21
> %.
>
> het lampje van de harde schijf gaat maar af en toe aan.

Er zijn enkele mogelijkheden:
- leesfouten op de installatie-CD, maar die werkte daarvoor wel goed?
- problemen met de harde schijf (mogelijk ivm dat die SATA is)

> op de laptop heb ik thunderbird via synaptic geinstalleerd, maar ik
> krijg geen icoontje te zien, niet in het menu toepassing en niet als
> ik hem op het paneel wil zetten, thunderbird zelf staat wel in het
> menu.

En dat is ook nog zo na een herstart?  (Het zou meteen zichtbaar moeten
zijn, maar nuttig om eventueel te weten waar de bug zit.)

Je kan ook altijd zelf een pictogram toewijzen met de menu-editor.
(Onder Toepassingen-->Systeemgereedschap of rechtsklikken op de menubalk
en daar "Menu bewerken" kiezen.)

--
Jan Claeys