Linux en een hardware-firewall

Dennis Kaarsemaker dennis op kaarsemaker.net
Do mei 26 09:51:09 UTC 2005

On do, 2005-05-26 at 10:48 +0200, Lieven Van Coninckxloo wrote:

> Kan iemand laten weten hoe ik dit probleem kan verhelpen, ik kan wel iets
> downloaden met een Windows-pc en met behulp van een USB-stick op de linux-pc
> zetten, maar ik heb geen flauw idee hoe ik iets moet installeren in deze
> linux-versie.  Bij RedHat gaat dat met een RPM, maar hoe zit dat bij deze
> (Debian dacht ik)?

Java op Ubuntu is een verhaal apart. Je hebt 3 dingen nodig:
* De java linux .bin self-extracting-file van java.sun.com
* fakeroot
http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/f/fakeroot/fakeroot_1.2.2_i386.deb
* java-package
http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/multiverse/j/java-package/java-package_0.23_all.deb

Als je deze op een usb stick zet en die in de ubuntu machine plugt moet
je nog het volgende doen:

sudo dpkg -i /pad/naar/fakeroot_1.2.2_i386.deb
sudo dpkg -i /pad/naar/java-package_0.23_all.deb
fakeroot make-jpkg /pad/naar/java.bin
sudo dpkg -i /pad/naar/nieuwe_java.deb
--
Dennis K.