de muis is dood

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Za Jun 18 11:19:23 UTC 2005

On Sat, 18 Jun 2005, mklijnstra op gmail.com wrote:

> Is het slecht om je pc waar ubuntu op geinstaleert is te rebooten?
> (ik ben een totale beginner op linux gebied)

Nou, liever niet "hard" (stroom eraf halen/rebootknop indrukken).
Als je de powerknop indrukt zou je het systeem netjes moeten zien
afsluiten. En als je reboot kiest in het menu'tje wat je bij het
uitloggen krijgt ook.

Zo lang je tegen de PC zegt "Ga eens rebooten", en hij gaat netjes
afsluiten enzo is het goed. Als je het niet netjes vraagt en gewoon de
knop indrukt kan het soms misgaan (minder dan vroeger, maar nog steeds
is het niet optimaal).

Een kameel slaat water op in z'n bulten: waterstof in de éen, zuurstof in de
ander.