Zoek informatie

Bart de Koning bratdaking op gmail.com
Za Jun 11 15:39:51 UTC 2005

He die hoi,

>NEE!! Dat ding is een ramp en staat vol met onjuistheden!
>Het raadt je aan om dingen vanaf source te installeren, terwijl er
>gewoon packages zijn enzo.. en het package-systeem is juist een van de
>dingen die Ubuntu zo goed maakt.

Voor het grootste gedeelte met jullie eens! de ubuntu guide geeft
inderdaad vaak een erg kort door de bocht manier, op de wiki staat
completere informatie met meer achtergrond en is echt een supergoede
bron van informatie.
Maar als je heel snel een oplossing voor een probleem zoekt, het in de
wiki niet snel genoeg kunt vinden en niet wilt verdwalen in de forums,
dan is het een wel verschikkelijk handige site. Op een eenvoudige x86
werkt 99% zo niet 100% (bij mij tenminste wel) van de dingen die erop
staan en er zijn maar iets van drie programma's waarbij wordt
geadviseerd vanaf de source te installeren, dus om het ding nou een
ramp te noemen...

Vooral voor mensen die net overstappen van Windows, biedt die site net
die hulp die ze zoeken duidelijk, snel en overzichtelijk. Maar het zou
inderdaad goed zijn als de informatie aangepast zou kunnen worden door
niet alleen de beheerder van de site zelf, alleen eindig je dan snel
weer in een kluwen van informatie, wat weer ten koste gaat van
duidelijk, snel en overzichtelijk :-).

Groeten,
Bart