Zoek informatie

Adrien Verlee a.verlee op easynet.be
Za Jun 11 09:52:42 UTC 2005

Op za, 11-06-2005 te 11:35 +0200, schreef Martijn van de Streek:
> De forums zijn beter, maar nog steeds niet top. Het allerbeste kun je
> gewoon kijken op de wiki: http://wiki.ubuntu.com/ -- daar werkt het
> DocTeam aan officiele documentatie.

Je weg vinden, om op eigen benen te gaan staan, is toch niet evident in
Linux.
Ik bedoel je plan trekken met het os als je buiten de vastgelegde paden
moet gaan, maar ook niet de tijd hebt (of kan) aan de studie te gaan. De
pc is immers een middel om andere dingen te doen, niet een doel op zich.
Ik hoop dat jullie daar kunnen inkomen.
Mijn vraag is dus, hoe hebben jullie dat gedaan? En hoe zou ik het
kunnen doen zonder een massa tijd te spenderen en daarmee mijn ander
werk achterop te laten raken?

Ik geef een praktisch voorbeeld. Martijn adviseerde smartmontools te
installeren. Ik wil dan op schijf zoeken naar de plaats waar dat staat
om meegeleverde info te bekijken. Maar dat op zich is al niet zo evident
als in windows. Laat ik zoeken dan vind ubuntu het, het heet dus
anders... En hoe vind je dat dan weer... begrijpen jullie?
--
Adrien - Quoten is efficiënt !
www.a.verlee.easynet.be/ - database, tekst, ...