Mij maar even voorstellen.

Christof Laeremans christof.laeremans op gmail.com
Vr Jul 15 20:31:03 UTC 2005

Dit is mijn eerste post en hopelijk ook niet mijn laatste :D

Mijn naam is dus Christof Laeremans en heb na een aantal jaar te
hebben gewerkt als softwaretrainer in Microsoft producten (ja ik weet
het ... dit was mijn "slechte periode") terug besloten om te gaan
studeren. In 2006 studeer ik hopelijk af als regent Aardrijkskunde -
Economie en Informatica en dan maar uitkijken naar een job in het
onderwijs. Hetzij als leerkracht, hetzij als ICT-coördinator (wel een
helse job maar dat nemen we er bij ... )

Tijdens mijn slechte periode was ik ook al wat bezig met het prullen
in Linux maar door de studies is dat wat achterop geraakt, in studeren
kruipt veel werk en laat ons maar zwijgen van die lesvoorbereidingen,
maar nu ben ik er terug helemaal klaar voor. Want heb als eindwerk
(voor het vak informatica natuurlijk) gekozen om Open Source Software
te gaan gebruiken in het onderwijs. Dus
- Servers met Linux voorzien
- Clients met Linux voorzien
- Installatiehandleiding schrijven voor een linux installatie.
- Educatieve software zoeken + testen (op Linux of op Windows)
- Bepalen als met Open Office dezelfde doelstellingen kunnen bereikt
worden als met   MS Office.

Een hele boterham en daarom maar besloten om er deze vakantie al mee
te beginnen.

Ubuntu is een volledig nieuwe distributie voor mij. Vroeger heb ik
altijd gewerkt met RedHat en SuSE maar dat duurde zo lang om te
installeren. Vooral SuSE met zijn zoveel CD's dat was wel een kleine
kwelling. En omdat geld en tijd in het onderwijs kostelijk zijn ben ik
maar op zoek gegaan naar een distributie die zich zeer snel
installeert en gemakkelijk is. En dit is dan Ubuntu geworden.

Ubunut is wel een hele verademing, zeer gemakkelijk om te installeren
en het commando apt-get install zorgt ervoor dat het gemakkelijk is om
programma's te installeren. En dit is wat ze nodig hebben in het
onderwijs, iets heel eenvoudig maar toch doeltreffend.

Waarom heb ik me ingeschreven in deze maillinglist. Wel, om nog meer
te weten te komen over deze distributie en natuurlijk om mijn eindwerk
tot een goed eind te brengen. Dus ik zal regelmatig wel met een aantal
vragen afkomen, voor sommige misschien dom ... maar zoals het
spreekwoord zegt "Er bestaan geen domme vragen, alleen maar
antwoorden" ... hoop ik daar toch een antwoord op te krijgen.
Ik ga wel proberen om ze te beperken tot een minimum die domme vragen,
eerst wat uit mijn voorkennis putten en het zelf proberen om te lossen
alvorens jullie lastig te vallen.

mvg,

Christof Laeremans