Ubuntu op een PowerMac (PPC)

Jos Herni jos.herni op gmail.com
Ma Jul 11 13:49:49 UTC 2005

Ik heb hier een Apple Powerbook G4 staan. Ben daar heel tevreden over,
maar als gedreven Linuxgebruiker wil ik graag ook Linux op die Powerbook
plaatsen.

Ik heb inmiddels een  iPartition Boot cd gemaakt en daarmee kan ik een
stuk ruimte vrij maken op de harde schijf. Daar kan ik dan Ubuntu op
installeren. Iemand daar al ervaring mee?

Ik weet dat airport niet wordt ondersteund in de kernel. Maar ik heb wel
nog een PCMCIA wireless kaart van VIGOR die onder Mandriva meteen werkt.
Heeft iemand ervaring om een Powerbook wireless te gebruiken met een
door linux ondersteunde chipset?

Maar ik hou mij ook aanbevolen voor andere tips.

/Jos - http://www.digiplace.nl