Speedtouch Alcatel 8D1343

@uke Timmerman auke op timmerman.com
Zo Jul 10 21:49:31 UTC 2005

Heren,

De afgelopen week heb ik Ubuntu geinstalleerd. Liep vlot, ziet er goed uit.
Ik krijg echter geen verbinding met internet via mijn draadloze modem. De
configuratie die ik gebruik is het draadloze modem Speedtouch Alcatel 8D1343
met een Sitecom wireless PCI card 54.0 Mbps. Werkt onder Windows zonder
problemen.

Tijdens het opstarten krijg ik de melding dat isl3886 en islpci niet
geupload kunnen worden. Als ik Netwerk open, is eth2 actief, maar niet de
draadloze verbinding waar het om gaat: eth1. Het activeren van eth1, al dan
niet met eth2 uitgeschakeld, lukt niet.

De standaardinstellingen van eth2 na de installatie waren (als ik me goed
herinner) IP 10.0.0.138, subnetmask 255.0.0.0 en Gateway 10.0.0.150.
10.0.0.138 Is het adres van mijn modem. Als ik met deze instellingen van
eth2 via de netwerktools ping naar 10.0.0.138 komen de pakketjes aan.

Wellicht verschaffen de instellingen van de Speedtouch onder windows nog
enige helderheid. Interface PPPoA_1, destination PVC_1, 802.11g en b,
channel selection 9, bij het Lan staan alle ethernet interfaces
uitgeschakeld, behalve wireless.

Wie o wie kan mij het licht laten zien!

Groet, timmera