doet rechtsklik, unmount op een memory stick een LAZY unmount?

Joolz joolz op arbodienst-limburg.nl
Ma Jan 24 11:12:34 UTC 2005

Hoi,

Vraagje over het umounten van een memstikje. Ik heb er eentje met 2
partities erop, 1 fat32 en 1 ext2. Ubuntu mount hem automatisch, ik
lees er wat dingen van, wil hem dan umounten. gaat goed vanuit de
GUI
maar de cli zegt dat hij busy is (geen idee waarmee, er is geen
activiteit).

Ik moet dan pumount -l /dev/sda1 doen en idem voor sda2. -l staat
voor lazy: "Detach the filesystem from the filesystem  hierarchy
now, and cleanup all references to the filesystem as soon as it is
not busy anymore."

Nu de vraag: aangezien de GUI zonder te vragen unmount, veronderstel
ik dat die ook een lazy unmount doet. Hoe weet ik nu zeker dat ik
die memstick eruit kan halen zonder dat vanalles gecorrumpeerd
wordt?

En nog een vraag: als umount, od pumount zegt dat en bestandssysteem
busy is, hoe kan ik er dan achter komen WAARMEE hij busy is?

Thanks!

Groeten,

Jlz ;)