Warty Nederlandser

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Vr Jan 21 12:55:14 UTC 2005

On Fri, 21 Jan 2005, Ronald van Engelen wrote:

> Op http://www.lacocina.nl/artikelen/ubuntu-nederlands.html heb ik een
> artikel geplaatst voor Nederlandstalige gebruikers van Ubuntu Warty.

Dankjewel!

> In dit artikel leg ik uit hoe een gebruiker OpenOffice.org en Mozilla
> Firefox in de Nederlandse taal krijgt en de spellingscontrole in
> Evolution en OpenOffice.org voor de Nederlandse taal kan gebruiken.

Voor zoveel mogelijk met packages? Dat is heel goed :)

> Ik gebruik hiervoor de niet officiële 'aspell-nl' deb van Ivo Timmermans
> en heb zelf een eveneens niet officieel 'mozilla-firefox-locale-nl'
> pakket gemaakt voor de 0.93 versie van Mozilla Firefox.

Is er ook een voor de huidige (hoary) versie van Firefox? En zit die al
in Ubuntu?

Zo nee, dan zou je daar het beste voor kunnen proberen te zorgen: dan
kan het misschien nog mee op de CD eind april.

> Wellicht is het goed om deze info op te nemen in
> http://www.ubuntulinux.org/wiki/DutchTeam?

Er wordt gewerkt aan "language packs". Ik heb je suggesties doorgestuurd
naar Martin Pitt, die die language packs maakt.

Maar als je een nieuwe pagina in de wiki wilt maken, en een link ernaar
op DutchTeam wilt neerzetten, graag (we houden graag alle documentatie
bij elkaar :))

> PS: Opmerkingen, aanvullingen en correcties zijn zeer welkom!

Die onofficiele deb moet officieel worden, als'ie beter is dan wat nu in
hoary zit. Gewoon een bug filen.

A man with one watch knows what time it is.
A man with two watches is never quite sure.