udftools

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Zo Feb 6 08:14:09 UTC 2005

On Sun, 06 Feb 2005, adrien wrote:

> Udftools oppervlakkig bekeken, en stel mij de vraag of het wel wijs is
> energie te steken in het werkend te maken. Zijn er soms betere cdr &
> cdrw tools?

Ik ken eigenlijk alleen mkisofs en cdrecord. En de GUI frontend die in
nautilus ingebakken zzit.

> Het is de bedoeling dat er enerzijds een backup moet kunnen weg
> geschreven worden, anderzijds enkele tekstdocumenten regelmatig op cdr
> (of soms cdrw) moet kunnen gezet worden. Dit laatste als een permanent
> archief van tekstbestanden.

Dit kan zowel met ISO als UDF.. gewoon de CD branden als multi-session
CD, en elke keer een session toevoegen (hier is een maximum aan).

> Wat er nu kan met de ingebouwde voorziening van Nautilus lijkt mij
> onvoldoende, of ik het begrijp het niet.

Nautilus kan alleen volledige CDs in een keer branden, niet stukje bij
beetje de CD volgooien.

Wat je dus zou kunnen doen is al je tekstbestanden in 1x naar de
Nautilus CD-schrijver slepen, en dan bakken, ipv file voor file branden.

No fortunes found