datum van software

Peter Lieverdink ubuntu op cafuego.net
Di Dec 27 23:39:37 UTC 2005

Adrien Verlee wrote:
> Wat doe je het best bij het volgende probleem?
>
> Met het bekijken van allerhande databases heb ik nu verschillende apache
> modules actief. Ik denk niet zij er opstonden van veel vroeger.
>
> Als ik kijk naar de datum vd map, is dat voldoende om te weten dat
> synaptic ze mag weggooien? Ik ga dus van de veronderstelling uit dat de
> databases die getest zijn en daarna weggegooid enkele
> afhankelijkheden/modules hebben laten staan.
> Ik kan mij toch niets anders herinneren van Apache.

Installeer en draai 'deborphan'. Dat vertelt je precies welke packages
door niets gebruikt worden. je kunt de output via een pipe in 'sudo
apt-get remove --purge' gooien om het daarna weg te halen.

Kijk ook eens naar 'debfoster', dat is een handig tooltje om zo nu en
dan wat cruft weg te halen van je systeem.

- P.