partities

Jeroen van Splunder jeroen-91 op home.nl
Zo Dec 18 01:19:03 UTC 2005

Op zo, 18-12-2005 te 01:18 +0100, schreef nicolaasyme:
> Zeg,als ik Kubuntu ga installeren maakt de installatie wizard dan zelf
> een root en swap partitie aan of kan ik dat beter zelf doen met Norton
> Partitionmagic vanuit Windows?Wat is jullie ervaring hier mee?(En als ik
> dat zelf tydens de installatie kan doen door ongebruikte ruimte van de C
> partitie af te snoepen is dat nog mooier want ik hou niet zo van
> geautomatiseerde installaties ;-) )alvast bedankt voor de reacties :-)

De partitoneerder kan alles voor je invullen, maar je kan ook kiezen om
zelf in te delen. Dit van tevoren doen is niet handig, maar voor lege
ruimte zorgen kan wel (hoewel de partitioneerder ook partities kan
verkleinen). Een paar jaar terug gebruikte ik Windows met PartitionMagic
en had ik ook ext2 of ext3 partities aangemaakt, maar daar flipte het
installatieprogramma van Suse op, want die wou dat zelf regelen. Met de
debian-installer die Ubuntu gebruikt kan het wel, maar ik raad het je
niet aan.
--
Jeroen van Splunder <jeroen-91 op home.nl>