installeren gelukt !

Adrien Verlee a.verlee op easynet.be
Za Dec 17 22:26:32 UTC 2005

Op za, 17-12-2005 te 19:28 +0100, schreef Martijn van de Streek:
> Alles wat je in /var/cache/apt/archives gooit MOET ook via apt te
> installeren zijn ('apt-get install bla' moet gaan downloaden enzo).

Toch werkte het niet, maar kan ik zijn. Het voorstel van Jos werkte wel.

> Dat, en software van buiten de repositories installeren is HEEL eng
> (ivm
> virussen en andere malware): Gebruik ALLEEN de officiele repositories,
> tenzij je weet hoe en of je andere repositories moet vertrouwen (en

Ik denk toch dat www.gnomefiles.org te vertrouwen is.

Eigenlijk wel een rare bedoening die repositories. Ik bedoel het
catalogeren en aanbieden van de software. Omdat ik een elegante
oplossing aan het zoeken ben voor gebruik en/of aanpassing van een
database kijk ik dus wat rond. En in die context Kexi geïnstalleerd, wat
dus in een repository zit. Maar dat spul - hoewel veel belovend van
opzet - is lang niet af. Ik heb bumblebee nu nog niet goed bekeken, maar
dat lijkt wèl te werken...
--
adrien