HD via usb

Patrick Coeman patrick.coeman op 171.be
Vr Dec 16 00:54:57 UTC 2005

Beste,

Ik heb een 6GB harde schijf uit een laptop in een passende enclosure
gestopt. Als ik die aansluit vindt ubuntu deze zet dus een link op je
desktop. Mooi, alleen wens ik die schijf nu te formatteren. en daar
wringt het schoentje. De schijf is read-only. De indeling is ntfs. Is
dit een probleem omwille van beperkingen in de ntfs driver? Is er daar
omheen te komen? Ik wil die schijf herformatteren. De data moet secure
verwijderd worden, is er daar een tool voor?

--
171.be - Patrick Coeman